• Młodzieżowa Rada Gminy Suchy Las



          • Kto może zostać naszym kandydatem do Młodzieżowej Rady Gminy Suchy Las?

            - uczeń naszej szkoły, zamieszkały na terenie naszej gminy, który w dniu wyborów ma ukończone 13 lat,

            - kandydatów zgłasza grupa co najmniej 10 uczniów,

            - kampania wyborcza rozpoczyna się z dniem ogłoszenia wyborów,

            - zgodę na kandydowanie wyraża: uczeń-kandydat i jego rodzice.


                        CHCESZ DZIAŁAĆ!            

            JESTEŚ AKTYWNY!

            MASZ DUŻO POMYSŁÓW!


            GMINY SUCHY LAS

            HARMONOGRAM WYBORÓW:

            - 25 września – ogłoszenie wyborów

            - do 9.10.2020 – zgłaszanie kandydatów

            - 12.10.2020 ustalenie list kandydatów

            - 14.10.2020 wywieszenie list kandydatów

            - 21.10.2020 wybory do Młodzieżowej Rady Gminy Suchy Las (głosowanie jest dobrowolne)



            Młodzieżowa Rada Gminy Suchy Las


            Cel działania Rady:

            1. upowszechnianie idei samorządowej wśród młodzieży,
            2. zwiększenie aktywności młodych ludzi,
            3. kształtowanie i utrwalanie postaw demokratycznych oraz wyrabianie umiejętności podejmowania decyzji w określonych obszarach zagadnień,
            4. kształtowanie poczucia odpowiedzialności w zakresie spraw dotyczących samorządu lokalnego,
            5. zapewnienie uczestnictwa młodzieży w życiu publicznym, w tym w procesie podejmowania decyzji bezpośrednio wpływających na sposób i jakość zycia,
            6. reprezentowanie interesów młodzieży wobec organów samorządu gminnego, samorządów uczniowskiech oraz organizacji pozarządowych,
            7. prowadzenie wśród młodzieży kampanii informacyjnej na temat roli samorządu terytorialnego oraz zakresu jego funkcjonowania.

            *Zarządzenia regulujące wybory znajdują się w zakładce Samorządu Uczniowskiego.




          • Pasowanie pierwszoklasistów 2020/2021

          •  

            W piątek 11. września odbyło się w naszej szkole pasowanie pierwszoklasistów na uczniów.

            W związku z panującą pandemią i związanymi z nią obostrzeniami uroczystość podzielona była na dwie części. W pierwszej brali udział uczniowie klasy I a,  w drugiej – klasy I b. Dzieciom w tym dniu towarzyszyli rodzice i dziadkowie.

            Pierwszoklasiści obejrzeli krótki program artystyczny przygotowany przez uczniów ze starszych klas. Powagi i rangi uroczystości dodała obecność pocztu sztandarowego i wspólne odśpiewanie hymnu państwowego i szkolnego. Potem przyszła pora na złożenie ślubowania przez uczniów i pasowanie ich przez panią dyrektor Marzenę Szymańską. Pierwszaki złożyły  też swoje popisy, w postaci odcisku palca wskazującego, w kronice szkoły.

            Po części oficjalnej nastąpiło wręczenie pamiątkowych dyplomów, przypinek, pierwszych legitymacji szkolnych. Był też słodki upominek od Rady Rodziców Szkoły.

            Choć nie było w tym roku poczęstunku na koniec spotkania, uczniowie i tak czuli się szczęśliwi, że ta uroczystość miała miejsce, że są już prawdziwymi uczniami szkoły.

            Życzymy im, aby pobyt w szkole był zawsze przyjemny, a nauka okazała się wspaniałą przygodą.                                                                                                                                                                                                                                                        Katarzyna Wlazło

             

          • "Szkoły kompetencji w Gminie Suchy Las"

          •  

            Pragniemy poinformować, iż w Zespole Szkół im. 7 Pułku Strzelców Konnych Wielkopolskich w Biedrusku realizowany jest projekt pt.:

            Szkoły kompetencji w Gminie Suchy Las

            Projekt wdrażany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 8.1. Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.4. Kształcenie ogólne w ramach ZIT dla MOF Poznania, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

            Głównym celem projektu jest podniesienie wiedzy i kompetencji 808 uczniów, w tym

            o specjalnych potrzebach - w zakresie matematyki i informatyki, podniesienie kompetencji 26 nauczycieli (21K) oraz wyposażenie pracowni przedmiotowych 4 szkół na terenie gminy Suchy Las w okresie od 31.03.2020 do 30.09.2021 r.  Wsparciem w ramach projektu zostaną objęte 4 szkoły: SP nr 1 w Suchym Lesie, SP nr 2 w Suchym Lesie, SP w , SP w Biedrusku oraz SP w Chludowie.

            W ramach projektu zaplanowano:

            -wsparcie uczniów z zakresu rozwijania kompetencji matematycznych i informatycznych,

            w tym również w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego

            -poprawę warunków dydaktycznych w szkołach poprzez doposażenie pracowni informatycznych i matematycznych, które pozwolą stworzyć warunki do

            nauczania opartego na metodzie eksperymentu.

            -wsparcie indywidualnego podejścia do ucznia poprzez realizację zajęć dodatkowych, zakup materiałów dydaktycznych dla ucznia ze specjalnymi potrzebami

            -wsparcie nauczycieli w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz nauczania z zakresu matematyki i informatyki oraz

            wykorzystania sprzętu i pomocy dydaktycznych do nauczania eksperymentalnego.

             

            Wartość projektu: 607 092,79 zł

            Dofinansowanie projektu z UE: 570 541,38 zł

          • Terminarz wyjazdów na pływalnię

          • Poniedziałki - klasy III

             

            28 września

            12 października

            26 października

            9 listopada

            23 listopada

            7 grudnia

            21 grudnia

            11 stycznia

            25 stycznia

             

            Wtorki - pozostałe klasy

             

            29 września

            13 października

            27 października

            10 listopada

            24 listopada

            8 grudnia

            22 grudnia

            12 stycznia

            26 stycznia

             

          • Narodowe Czytanie

          • Wiadomość ze strony Kuratorium Oświaty w Poznaniu:

             

            „Balladyna” Juliusza Słowackiego lekturą dziewiątej odsłony Narodowego Czytania

            5 września (sobota) 2020, g. 11.00, Sala Czerwona Pałacu Działyńskich, Stary Rynek w Poznaniu.

            Ze względu na pandemię Narodowe Czytanie przeprowadzimy w tym roku w nieco innej formule, bez publiczności. Czytanie zostanie nagrane i wyemitowane w internecie. Zamiast wystawy dzieł Słowackiego powstał filmik z zamku w Kórniku, na którym zobaczyć można m.in. pierwsze wydanie „Balladyny” i rękopis wiersza poety „Smutno mi Boże”

            Partnerzy i współpracownicy projektuWielkopolski Urząd Wojewódzki,Wielkopolskie Kuratorium Oświaty,Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe,Biblioteka Kórnicka PAN,Zespół Szkół Mechanicznych w Poznaniu, Liceum Ogólnokształcące Mistrzostwa Sportowegow Poznaniu i Stowarzyszenie Teatralne Legion z Kórnika.

            W Czytaniu wezmą też udział:

            • Łukasz Mikołajczyk, wojewoda wielkopolski
            • Zbigniew Talaga, p.o. Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
            • Tomasz Jasiński, dyrektor Biblioteki Kórnickiej PAN
            • Cezary Mazurek, Pełnomocnik Dyrektora Instytutu Chemii Bioorganicznej PAN d.s.. Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego

             

            Na Narodowe Czytanie corocznie zaprasza prezydent RP, w tym osobnym listem także wojewodów.

            Tegoroczne Czytanie nagra zespół Poznańskiego centrum Superkomputerowo-Sieciowego i wyemituje na żywo w mediach społecznościowych.

            Oglądaj nas 5 września o godz. 11 na www.facebook.com/wielkopolskiurzadwojewodzki/

             

             

             

            Zapraszamy uczniów naszej szkoły do udziału w akcji.

            Pod tym linkiem można zobaczyć rękopis dzieła Juliusza Słowackiego:

            https://polona.pl/item/balladina-tragedya-w-5-aktach,ODY4MzM5/8/#info:metadata

             

            Monika Kowalska

             

             

          • Uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego 2020/2021

          • We wtorek, 1 września 2020 r., odbyła się uroczystość rozpoczęcia nowego roku szkolnego dla 281 uczniów, w tym dla 43 pierwszoklasistów. Ze względów epidemicznych uroczystość zorganizowano na placu przed wejściem do budynku wg ustalonego wcześniej harmonogramu. Od godziny 9.00 pani dyrektor Marzena Szymańska oraz pani wicedyrektor Jolanta Jedynak serdecznie witały uczniów kolejnych klas w murach naszej szkoły. Następnie odbyły się pierwsze spotkania z wychowawcami, na których uczniowie zostali zaznajomieni z procedurami bezpiecznego naucznia stacjonarnego. 

            1 września obchodziliśmy również 81. rocznicę wybuchu II wojny światowej, z tej okazji Pani Dyrektor wraz z delegacją uczniów naszej szkoły złożyli kwiaty i zapalili znicze pod pomnikiem naszego Patrona - 7 Pułku Strzelców Konnych Wlkp.

             

            Monika Kowalska

          • Zebrania z rodzicami

          • Szanowni Rodzice!

            Spotkania z wychowawcami odbywać się będą wg poniższego harmonogramu:

             

            3 września: 

            16.30 – klasa 1a – sala 109      

            18.00 – klasa 1b – sala 109      

             

            9 września:                               

            17.00 – klasa 2a – sala 109      

            17.00 – klasa 3a – sala 210      

            17.00 – klasa 4b – sala 110      

            17.00 – klasa 5 – sala 206        

            18.00 – klasa 2b – sala 107      

            18.00 – klasa 3b – sala 201      

            18.00 – klasa 4a – sala 209      

             

            10 września: 

            17.00 – klasa 6a – sala 209 

            18.00 – klasa 7a – sala 201 

            18.00 – klasa 8a – sala 107 

            17.00 – klasa 6b – sala 109 

            18.00 – klasa 7b – sala 212 

            18.00 – klasa 8b – sala 210 

             

            Serdecznie zapraszamy!

          • Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021

          • Serdecznie zapraszamy uczniów 

            na rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021

            w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku

            1 września 2020 r.

             

            8:00 – klasy pierwsze

            9:00 – klasy II-III

            10:00 – klasy IV-VI

            11.00 – klasy VII-VIII

             

            O wyznaczonych godzinach dzieci spotykają się klasami przed budynkiem szkoły (w razie deszczu będą kierowani do hali sportowej). Wszyscy obecni muszą być zaopatrzeni w środki ochrony osobistej (maseczki). Po powitaniu przez Dyrektora Szkoły uczniowie przejdą z wychowawcami do klas. 

            Uczniowie klas siódmych po spotkaniu z wychowawcami będą pisali test kompetencji językowych, który z powodu zawieszenia zajęć stacjonarnych nie odbył się w maju. Jego wynik pozwoli na przypisanie do grupy podstawowej i zaawansowanej na zajęciach z j. angielskiego. 

          • Bezpłatna komunikacja dla uczniów

          • Szanowni Państwo!

            Na podstawie Uchwały nr XXI/250/20 Rady Gminy Suchy Las z dnia 9 lipca 2020r. w sprawie określenia uprawnień do korzystania z bezpłatnych przejazdów środkami transportu zbiorowego dla uczniów szkół podstawowych na terenie oraz poza terenem Gminy Suchy Las istnieje możliwość przyznania uczniom prawa do bezpłatnych szkolnych biletów sieciowych uprawniających do poruszania się na terenie Gminy Suchy Las i poza nią w ramach aglomeracyjnego systemu transportu publicznego zarządzanego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.

             

            Bilet szkolny (ważny od 1 października do 30 września) aktywowany zostanie w formie Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej (PEKA) lub Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej Junior (PEKA Junior). Będzie obowiązywał na obszarze stref biletowych A+B+C+D.

            UWAGA: Uprawnionymi do biletów są uczniowie szkół podstawowych zamieszkali na terenie gminy, których rodzice lub prawni opiekunowie wskazują, że adresem ich miejsca zamieszkania do celów rocznego rozliczenia podatku dochodowego, jest gmina Suchy Las.

             

            W celu aktywacji bezpłatnego biletu szkolnego dla uczniów uczęszczających do szkół podstawowych na terenie gminy Suchy Las konieczne jest złożenie w placówce oświatowej, do której Uczeń uczęszcza:

            - imiennej karty PEKA lub karty PEKA Junior, której posiadaczem jest Uczeń, w terminie od rozpoczęcia roku szkolnego do 18 września każdego roku kalendarzowego w okresie pracy sekretariatów wszystkich placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie gminy Suchy Las.

             

            Zachęcamy do jak najszybszego składania wniosku o wydanie karty PEKA lub PEKA Junior. Karty PEKA złożone po terminie 18 września nie zostaną uwzględnione.

             

            Damian Torba

            Inspektor ds. komunalnych w Referacie Komunalnym Urzędu Gminy Suchy Las

          • Nowy rok szkolny 2020/2021 - zalecenia i wytyczne MEN

          • Powrót do szkół od 1 września 2020 r.

            Zgodnie z zapowiedziami MEN sytuacja wygląda następująco:

            W roku szkolnym 2020/2021 od 1 września rozpocznie się nauka w szkołach. Resort opracował wytyczne dla szkół w związku z pandemią koronawirusa (podane w załączeniu).

            Wytyczne mówią, jak zorganizować lekcje, wydawać posiłki, co robić w sytuacji z problemami zdrowotnymi nauczyciela lub ucznia.

            – Jeżeli na danym terytorium doszłoby do wielu zakażeń, to dyrektor szkoły, wraz z pozytywną opinią powiatowego inspektora sanitarnego, będzie mógł wprowadzić dodatkowe obostrzenia lub ograniczyć funkcjonowanie placówki.

            W takiej sytuacji, zgodnie ze słowami Ministra Edukacji Narodowej, część dzieci będzie mogła uczestniczyć w nauczaniu w tradycyjnej formie, a część przejdzie na nauczanie zdalne. Jeśli ryzyko będzie większe, to będzie możliwość przejścia na całkowite nauczanie zdalne.

            Załącznik z wytycznymi 

            Wytyczne_dla_szko__l_i_placo__wek_-_wrzesien___2020.pdf

            Konferencja prasowa MEN, 5 sierpnia 2020 r. 

          • Wyprawka pierwszoklasisty

          • WYPRAWKA DO KLASY I

            1. Ryza papieru
            2. Blok rysunkowy kolorowy (mały)
            3. Blok techniczny biały (mały)
            4. Blok techniczny kolorowy (mały)
            5. Papier kolorowy A4
            6. Plastelina
            7. Podkładka do malowania i lepienia z plasteliny.
            8. Kredki świecowe
            9. Kredki ołówkowe
            10. Gumka do mazania
            11. 2 ołówki
            12. Temperówka – zamykana
            13. Klej w sztyfcie
            14. Klej magic w tubie
            15. Nożyczki
            16. Pisaki
            17. Teczka z gumką na rysunki
            18. Teczka z gumką na kartkówki/sprawdziany
            19. Zeszyty 16 kartkowe: 2 w kratkę i 2 w wąskie kolorowe linie
            20. Pędzle – 2 szt.( gruby np. nr 12 i cienki)
            21. Farby plakatowe
            22. Pojemnik na wodę

            Prosimy o podpisanie zeszytów i teczek na okładce.

             

          • Wykaz podręczników i zeszytów ćwiczeń  na rok szkolny 2020/2021 Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku

          •  

            RELIGIA

             

            Klasa I

            Tytuł podręcznika i autor: „Kocham Pana Jezusa” ks. dr Paweł Maczek

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-04-01/18-PO-3/20

            Klasa II

            Tytuł podręcznika i autor: „Kochamy Pana Jezusa” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-12-01/10-PO-1/12

            Klasa III

            Tytuł podręcznika i autor: „Przyjmujemy Pana Jezusa” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-13-01/10-PO-1/12

            Klasa IV

            Tytuł podręcznika i autor: „Jestem chrześcijaninem” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-21-01/10-PO-1/11

            Klasa V

            Tytuł podręcznika i autor: „Bóg szuka człowieka” Beata Zawiślak, ks. dr Marcin Wojtasik

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-21-01/18-PO-2/20

            Klasa VI

            Tytuł podręcznika i autor: „Wierzę w Kościół” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-23-01/10-PO-2/13

            Klasa VII

            Tytuł podręcznika i autor: „Spotkanie ze Słowem” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-31-01/10-PO-1/11

            Klasa VIII

            Tytuł podręcznika i autor: „Aby nie ustać w drodze” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-32-01/10-PO-1/12

          • Pożegnanie absolwentów 2020

          • 26 czerwca w Szkole Podstawowej w ZS im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku odbyło się uroczyste rozdanie świadectw uczniom klas ósmych. Naszą szkołę opuszczało 24 absolwentów. W tym dniu wręczono aż 12  świadectw z wyróżnieniem oraz wiele nagród za różne osiągnięcia i konkursy.

            Wśród zaproszonych gości znaleźli się: p. Radosław Banaszak, przewodniczący Zarządu Osiedla Biedrusko; p. Krzysztof Łączkowski, radny gminy Suchy Las; p. Natalia Kunachowicz-Skałecka, przewodnicząca Rady Rodziców; p. Edyta Pędzińska, zastępca przewodniczącej RR, p. Roma Bandosz, skarbnik RR oraz p. Joanna Mularczyk-Czeszyk, reprezentująca Agencję Mienia Wojskowego.

            Absolwenci wysłuchali przemówień  p. dyrektor Marzeny Szymańskiej i p. Radosława Banaszaka. Troje uczniów z najwyższą średnią ocen i wzorowym zachowaniem (Gabriela Łopka, Marta Rogalińska, Krzysztof Pytlak) otrzymało Nagrody Wójta Gminy Suchy Las. Gabriela Łopka została też nagrodzona przez Zarząd Osiedla Biedrusko. Natomiast Oliwia Staszak i Agata Dzielawska jako uczennice, które najbardziej podniosły swoje wyniki w nauce w porównaniu do ubiegłego roku, zostały obdarowane upominkami ufundowanymi przez Agencję Mienia Wojskowego. Rada Rodziców wręczyła każdemu z uczniów Dyplomy Absolwenta i pamiątkowe medale, a ci, którzy zasłużyli na świadectwo z wyróżnieniem, otrzymali medale Wzorowego Ucznia. Gabriela Łopka została także nagrodzona za wieloletnią owocną działalność w Samorządzie Uczniowskim. Drobne upominki za reprezentowanie szkoły w poczcie sztandarowym, występy w kole teatralnym czy udział w licznych konkursach otrzymała większość uczniów. Nie zabrakło też podziękowań dla Rodziców, którzy najbardziej angażowali się w życie szkoły.

            Po zakończeniu oficjalnej części uroczystości w imieniu społeczności uczniowskiej głos zabrała przewodnicząca 8A Gabriela Łopka. Podzieliła się refleksjami z minionych ośmiu lat, wyraziła serdeczne podziękowania nauczycielom i pracownikom szkoły. Na koniec siódmoklasiści pożegnali swoich starszych kolegów i wręczyli im upominki od Samorządu Uczniowskiego.

            Pomimo wymogu zachowania reżimu sanitarnego były to wzruszające chwile, które na długo pozostaną w pamięci wszystkich obecnych.

          • Zakończenie roku szkolnego

          • ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO:

            CZWARTEK 25 czerwca:

            klasa 1a - godz. 15.00 - sala 109

            klasa 1b - godz. 16.00 - sala 109

            klasa 2a - godz. 17.00 - sala 109

            klasa 2b - godz. 18.00 - sala 109

            klasa 3a - godz. 17.30 - sala 105

            klasa 3b - godz. 18.30 - sala 105

            PIĄTEK 26 czerwca:

            godz. 9.00 - klasy 8a i 8b - hala sportowa - uroczystość pożegnania absolwentów szkoły podstawowej

            godz. 10.30 - klasa 4 - sala 105

            godz. 11.00 - klasa 5a - hala sportowa

            godz. 11.00 - klasa 6b - sala 109

            godz. 12.00 - klasa 5b - hala sportowa

            godz. 12.00 - klasa 6a - sala 201

            godz. 12.30 - klasa 7a - sala 107

            godz. 12.30 - klasa 7b - sala 109

          • Ósmoklasiści, powodzenia!

          • Drodzy Uczniowie!

            Przed Wami szczególnie ważne wydarzenie - egzamin ósmoklasisty.

            Życzymy Wam skupienia, weny twórczej, samych trafnych odpowiedzi, opanowania stresu, optymizmu i wiary w siebie. Oby wszystkie Wasze marzenia i oczekiwania się spełniły.

            Niech lata nauki zaowocują wysokimi ocenami na egzaminie!

             

            Trzymamy za Was kciuki, powodzenia!

             

            Dyrekcja, Nauczyciele, Pracownicy szkoły.

             

          • Regulamin zwrotu podręczników w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku w warunkach pandemii Covid-19. Czerwiec 2020 r.

          • Szanowni Państwo!


            Prosimy o zapoznanie się z poniższym regulaminem i zwrot podręczników w wyznaczonych terminach oraz stosowanie się do zaleceń opisanych w regulaminie w celu zachowania standardów bezpieczeństwa.


            Okres kwarantanny dla książek i innych materiałów przechowywanych w bibliotekach:

            • na powierzchniach plastikowych (np. okładki książek, płyty itp.) wirus jest aktywny do 72 godzin (trzy doby);

            • tektura i papier – wirus jest aktywny do 24 godzin (jedna doba).

            1. Podręczniki oraz książki wypożyczone z biblioteki są zwracane przez uczniów/rodziców w ustalone przez dyrektora określone dni, w celu uniknięcia grupowania się osób.

            2. Książki wypożyczone z biblioteki szkolnej należy zwrócić razem z podręcznikami.

            3. Wychowawca powiadamia rodziców przez dziennik elektroniczny o terminach zwrotów książek i podręczników. Zwroty rozpoczną się 8 czerwca, klasy ósme zwracają podręczniki po egzaminie, 19 czerwca.

            4. Podręczniki i książki zwracane będą w wyznaczonych miejscach. Rodzice zostaną poinformowani przez e-dziennik o miejscu zwrotu.

            5. Po ustaleniu terminu spotkania nauczyciel bibliotekarz przeznacza 10 minut na każdego ucznia - zgodnie z numerem ucznia w dzienniku.

            6. Zgodnie z regulaminem wypożyczania i zwrotu podręczników, podręczniki zwracane są w kompletach; usunięte powinny z nich zostać: foliowe okładki, zapisane ołówkiem imię i nazwisko ucznia oraz notatki, a także inne dokumenty, notatki, zakładki znajdujące się podręczniku. Ze względu na kwarantannę książek nie będzie możliwe zabieranie pozostawionych w książkach dokumentów po dokonaniu zwrotu podręczników.

            7. Zwracane podręczniki powinny być zapakowane w reklamówki oraz opisane na zewnątrz: imię, nazwisko ucznia, klasa, data zwrotu. Zwracający przygotowuje listę podręczników zawierającą numer inwentarzowy spisany z podręcznika: Przykład: Ania Kowalska kl. 4, 1. j. polski 14262, 2. matematyka 12473 itd.

            8. Nauczyciel bibliotekarz sprawdza ilość oraz numer inwentarzowy zwracanych podręczników, wpisuje zwroty na karcie wypożyczeń ucznia.

            9. Po upływie kwarantanny nauczyciel bibliotekarz dokonuje oceny stanu technicznego zwróconych podręczników. W sytuacji stwierdzenia zagubienia lub zniszczenia rodzic zobowiązany jest do zwrotu kosztów zakupu zagubionego lub zniszczonego podręcznika/książki zgodnie z regulaminem korzystania z podręczników i biblioteki szkolnej, o czym zostanie poinformowany telefonicznie lub za pomocą innych narzędzi komunikacji.

            10. Ze względu na stan epidemiczny oraz konieczność kwarantanny książek, informacje o brakach lub uszkodzeniach książek wychowawca przekazuje rodzicom po zakończeniu kwarantanny książek.

            11. Uczeń/rodzic dokonujący zwrotu podręczników powinien być w maseczce i rękawiczkach.

            12. Zachowany powinien być dystans 2 metrów pomiędzy osobami; zwracający powinni pozostać w wyznaczonych miejscach.

            13. Każdorazowo po odbiorze książek lada biblioteczna będzie zdezynfekowana.

            14. Bibliotekarz oraz pracownicy szkoły będą zabezpieczeni w środki ochrony osobistej.

            15.  Zwracane podręczniki i książki składowane będą w wyznaczonych dla celów kwarantanny pomieszczeniach.

            16.  Zapytania o książki lub wyjaśnienia spraw dotyczących wypożyczeń rodzice i uczniowie mogą kierować do bibliotekarza przez e-dziennik lub na na adres e-mail: biblioteka@spbiedrusko.edu.pl lub wychowawcy.

            Harmonogram_zwrotu_podrecznikow_2020_KLASY_1-8.jpg​​​​​​​

          • Nowe procedury egzaminacyjne

          • Procedury związane z organizacją

            egzaminu ósmoklasisty

            w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku

            w warunkach pandemii Covid-19.

            Czerwiec 2020 r.


            INFORMACJE OGÓLNE

            I Termin.

            język polski – 16 czerwca 2020 r. (wtorek)   – godz. 9:00

            matematyka – 17 czerwca 2020 r. (środa)  – godz. 9:00

            język angielski – 18 czerwca 2020 r. (czwartek) – godz. 9:00


            II Czas trwania.



            Język polski

            120 min (standardowy)

            Do 180 min (wydłużony)

            Matematyka

            100 min (standardowy)

            Do 150 min (wydłużony)

            Język angielski

            90 min (standardowy)

            Do 135 min (wydłużony)



            PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA

            1. Na egzamin może przyjść wyłącznie uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
            2. Rodzic/Prawny opiekun wypełnia oświadczenie, które stanowi załącznik do niniejszego dokumentu. Oświadczenie należy dostarczyć do sekretariatu szkoły w poniedziałek 15 czerwca w godzinach 8:00-15:00.
            3. Zdający nie może przyjść na egzamin, jeżeli przebywa w domu z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo sam jest objęty kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.
            4. Rodzic/Prawny opiekun nie może wejść z dzieckiem na teren szkoły, z wyjątkiem sytuacji, kiedy zdający wymaga pomocy np. w poruszaniu się.
            5. Podczas egzaminu w szkole mogą przebywać wyłącznie:
            1. zdający,
            2. osoby zaangażowane w przeprowadzanie egzaminu, tj. członkowie zespołów nadzorujących i obserwatorzy,
            3. inni pracownicy szkoły odpowiedzialni za utrzymanie obiektu w czystości, dezynfekcję itp.
            4. dzieci korzystające z zajęć opiekuńczych w świetlicy oraz wychowawcy świetlicy i osoby wyznaczone do sprawowania tej funkcji,
            5. nauczyciele, którzy mogą zastąpić członków zespołów nadzorujących w razie takiej konieczności,
            6. pracownicy odpowiednich służb, np. medycznych, jeżeli wystąpi taka konieczność.
            1. Zdający nie może wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy, w tym książek, telefonów komórkowych, maskotek.
            2. Na egzaminie każdy zdający korzysta z własnych przyborów piśmienniczych.
              Zdający nie mogą pożyczać przyborów od innych zdających.
            3. Szkoła nie zapewnia wody pitnej. Na egzamin należy przynieść własną małą butelkę z wodą.
            4. Ławki w sali egzaminacyjnej zostaną ustawione w taki sposób, aby pomiędzy zdającymi zachowany był co najmniej 1,5-metrowy odstęp w każdym kierunku.
            5. Wszyscy wchodzący do szkoły obowiązkowo dezynfekują dłonie płynem do dezynfekcji, umieszczonym w przedsionku. Płyn umieszczony jest również w każdej sali egzaminacyjnej.
            6. Czekając na wejście do szkoły albo sali egzaminacyjnej, zdający zachowują odpowiedni odstęp (co najmniej 1,5 m) oraz mają zakryte usta i nos.
            7. Na teren szkoły mogą wejść wyłącznie osoby z zakrytymi ustami i nosem. Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej szkoły, z wyjątkiem sal egzaminacyjnych po zajęciu miejsc przez zdających. Podczas wpuszczania uczniów do sali egzaminacyjnej członek zespołu nadzorującego może poprosić zdającego o chwilowe odsłonięcie twarzy w celu zweryfikowania jego tożsamości (konieczne jest wówczas zachowanie co najmniej 1,5-metrowego odstępu).
            8. Zdający są zobowiązani zakrywać usta i nos do momentu zajęcia miejsca w sali egzaminacyjnej. Po zajęciu miejsca w sali egzaminacyjnej (w trakcie egzaminu) zdający ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos, kiedy:
            1. podchodzi do niego nauczyciel, aby odpowiedzieć na zadane przez niego pytanie lub sprawdzić poprawność kodowania,
            2. wychodzi do toalety,
            3. kończy pracę z arkuszem egzaminacyjnym i wychodzi z sali egzaminacyjnej.
            1. Zarówno zdający, jak i członkowie zespołu nadzorującego mogą – jeżeli uznają to za właściwe – mieć zakryte usta i nos w trakcie egzaminu, nawet po zajęciu miejsca przy stoliku.
            2. Miejsca dla członków zespołu nadzorującego również będą przygotowane z zachowaniem co najmniej 1,5-metrowego odstępu od zdających oraz od pozostałych członków zespołu nadzorującego (podczas gdy zdający rozwiązują zadania; w trakcie czynności organizacyjnych członkowie zespołu nadzorującego są zobowiązani zakrywać usta i nos oraz mieć założone rękawiczki).
            3. Ławki oraz krzesła w salach egzaminacyjnych będą dezynfekowane przed i po każdym egzaminie. Dezynfekcji podlegają także wszystkie powierzchnie dotykowe oraz odtwarzacze płyt CD wykorzystywane do przeprowadzenia egzaminu z j. angielskiego.
            4. Zdający mogą zostawić swoje rzeczy osobiste w szafkach w szatni. Zewnętrzne powierzchnie szafek będą dezynfekowane. W szatni jednocześnie mogą przebywać maksymalnie dwóch uczniów, którzy powinny zakrywać usta i nos maseczką oraz utrzymywać dystans min. 1,5 m. O to, by w szatni nie przebywało więcej osób, zadba dyżurujący nauczyciel.
            5. Na terenie szkoły lub ośrodka zostanie wyznaczone i przygotowane pomieszczenie (wyposażone m.in. w środki ochrony osobistej i płyn dezynfekujący), w którym będzie można odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
            6. Jeżeli zdający przejawia niepokojące objawy choroby, przewodniczący zespołu nadzorującego zapewnia odizolowanie zdającego w odrębnym pomieszczeniu z zapewnieniem minimum 2 m odległości od innych osób.
            7. Po zakończeniu egzaminu uczniowie pojedynczo udają się do domów, nie gromadzą się w budynku szkolnym lub przed nim, a wrażeniami po egzaminie dzielą się między sobą z wykorzystaniem mediów społecznościowych, komunikatorów, telefonicznie.


            PRZEBIEG EGZAMINU

            Wejście do szkoły:

            1. W każdym dniu egzaminu uczniowie przychodzą do szkoły w godzinach 8:15-8:30.
            2. W oczekiwaniu na wejście do budynku stoją pojedynczo, zachowując odległość min. 2 m.
            3. Po wejściu do przedsionka:
              a) następuje pomiar temperatury ciała,
              b) zdający dezynfekują ręce.
            4. Udają się do szatni, gdzie zostawiają rzeczy osobiste, zatrzymując tylko:
              a) dozwolone przybory szkolne –dwa długopisy z czarnym wkładem oraz linijkę na egzamin z matematyki; przybory muszą się znajdować w przezroczystej plastikowej kopercie lub przezroczystym woreczku foliowym;
              b) legitymację szkolną,
              c) małą (do 0,5 l) butelkę wody mineralnej,
              d) chusteczki higieniczne.
            5. Po opuszczeniu szatni uczniowie udają się na piętro budynku i ustawiają przed wyznaczonymi salami, zachowując odstęp od innych min. 1,5 m. W celu usprawnienia tych czynności uczniom będą pomagali wyznaczeni nauczyciele.


            Przed i w trakcie egzaminu:

            1. O 8.40 członek zespołu nadzorującego losuje numerki ławek i rozdaje naklejki z kodami, a uczniowie siadają w wyznaczonych miejscach. Mogą zdjąć maseczki.
            2. Jeden zdający z każdej sali, wyznaczony przez przewodniczącego zespołu nadzorującego, udaje się wraz z przewodniczącym do dyrektora szkoły w celu uczestnictwa w odbiorze zestawów egzaminacyjnych. Obowiązuje zasada zachowania dystansu społecznego min. 1,5 m.
            3. Po powrocie do sali egzaminacyjnej przewodniczący zespołu nadzorującego udziela zdającym instruktażu.
            4. O godzinie 9:00 następuje rozdanie arkuszy egzaminacyjnych. Na tę chwilę uczniowie zakładają maseczki.
            5. Zdający kodują swoje arkusze. Członkowie zespołów nadzorujących sprawdzają poprawność kodowania.
            6. Po zakończeniu czynności organizacyjnych zdający mogą zdjąć maseczki. Członek zespołu nadzorującego zapisuje na tablicy godzinę rozpoczęcia i zakończenia egzaminu.
            7. W przypadku konieczności wyjścia do toalety zdający sygnalizuje to przewodniczącemu zespołu nadzorującego podniesieniem ręki. Uczeń zakłada maseczkę i wychodzi w towarzystwie członka zespołu nadzorującego.
            8. Zdający muszą przestrzegać kluczowych zasad bezpieczeństwa, czyli:
              a) nie kontaktować się z innymi zdającymi,
              b) nie dotykać dłońmi ust, nosa i oczu,
              c) zakrywać nos i usta zgięciem łokcia podczas kichania i kaszlu.
            9. Zdający może opuścić na stałe salę egzaminacyjną (jeżeli zakończył pracę z arkuszem) najpóźniej na 15 minut przed czasem wyznaczonym jako czas zakończenia pracy z arkuszem. W ciągu ostatnich 15 minut przed zakończeniem egzaminu (nawet jeżeli zdający skończył pracę z arkuszem egzaminacyjnym) zdający nie opuszczają sali egzaminacyjnej.


            Po zakończeniu egzaminu:

            Po wyjściu z sali egzaminacyjnej uczniowie pojedynczo schodzą do szatni, zabierają z szafek swoje rzeczy osobiste i udają się do domów.


            INFORMACJE DODATKOWE

            Terminy:

            1. Uczniowie, którzy z ważnych przyczyn (np. choroba, kwarantanna) nie mogą przystąpić do egzaminu ósmoklasisty  w dniach 16-18 czerwca, mają możliwość wzięcia udziału w egzaminie w terminie dodatkowym: 7-9 lipca.
            2. Zaświadczenia i informacje o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty uczniowie otrzymają 31 lipca. Szczegółowe informacje na temat sposobu odbierania zaświadczeń zostaną przekazane w stosownym czasie za pośrednictwem strony internetowej szkoły.




            Załącznik

            …………………………………………………………………………………………………………………


            Oświadczenie rodzica/ prawnego opiekuna ucznia.

            Nazwisko i imię  rodzica/prawnego opiekuna: ………….……………………………………………

            Oświadczam, że moje dziecko: …………………………………………………………………….

                                                                                   (imię i nazwisko dziecka)

            • przez minione 2 tygodnie nie miało kontaktu z osobą, u której stwierdzono zakażenie wirusem Covid-19 oraz nikt z członków najbliższej rodziny nie przebywa na kwarantannie, nie przejawia widocznych oznak choroby,
            • stan zdrowia dziecka jest dobry, syn/córka nie przejawia żadnych oznak chorobowych (podwyższona temperatura, kaszel, katar),
            • zobowiązuję się do przestrzegania obowiązujących w szkole procedur związanych z reżimem sanitarnym oraz natychmiastowego odebrania dziecka z placówki w razie wystąpienia jakichkolwiek oznak chorobowych w czasie pobytu dziecka w szkole, 
            • zobowiązuję się do poinformowania dyrekcji szkoły o wszelkich zmianach w sytuacji zdrowotnej odnośnie wirusa Covid-19, 
            • wyrażam zgodę na pomiar temperatury ciała dziecka.

            .....................................................................

            Data i podpis


            …………………………………………………………………………………………………………………



            Pobierz załącznik do wydruku:

            Nowe_procedury_na_egzamin_o__smoklasisty_-_czerwiec_2020.pdf​​​​​​​




          • Koło Łowieckie "Drop" z Biedruska podarowało naszej szkole dwa laptopy.

          • Koło Łowieckie "Drop" z Biedruska podarowało naszej szkole dwa laptopy, przekazane przez Zarząd Okręgowy Polskiego Związku Łowieckiego, reprezentowany przez Pana Mikołaja Jakubowskiego.

            W piątek 22 maja wizytę w szkole złożyli Pan Krzysztof Lompert i Pan Karol Kłódczyński, którzy przekazali sprzęt Pani Dyrektor. Laptopy, tak bardzo potrzebne zwłaszcza w obecnej sytuacji, na pewno zostaną dobrze wykorzystane. 

            Darczyńcom serdecznie dziękujemy!